Cíl školy:
Žák je připraven pro přechod na 2. stupeň v oblasti znalostí, dovedností i postojů. Je empatický, pomáhající a tolerantní ke všemu živému i neživému.
Škola je moderním centrem pro výuku a výchovu žáků a celé komunity.
Motto:
„MŠ a ZŠ středem obce.“
Vize školy:
Vize školy - zde
Cíle na školní rok 2017-2018:
Cíle - zde
Leták o škole (březen 2017) - zde
Leták o školce (únor 2014) - zde
Pro rodiče žáků ZŠ - zde
Charakteristika MŠ
V MŠ poskytujeme dětem kvalitní vzdělávání, které je zajištěno profesionálním přístupem učitelek
a dobrou spoluprací s rodiči. Hry a činnosti plánujeme tak, aby dny v MŠ nebyly jednotvárné,
ale aby byly pro děti přínosem a rozvíjely jejich osobnost.
Motto:
Vyprávěj – já to zapomenu,
ukaž mi to – něco si zapamatuji,
nech mě to udělat – já to pochopím!
Klademe důraz na:
P prožitek
O osobnost
H hravost
Á adaptaci
D důvěru
K komunikaci
O odbornost
V vlídnost
É empatii
E experiment
K kreativitu
O originalitu
H hudebnost
R radost
A akčnost
N nápaditost
Í integraci
Chceme:
• být dětem partnery při hře a činnostech, které k dětství patří
• aby děti byly jedinečné osobnosti a ne sobečtí jedinci
• aby děti pochopily, že jsou nedílnou součástí našeho světa
Charakteristika ZŠ
Základní škola je neúplná komunitní škola pro 1. – 5. ročník,
která je otevřená dobrým vlivům velkoměsta, ale dokáže využít tradice a zvyky Ostopovic a rodinné atmosféry.
Žáky vyučujeme systematicky podle vlastního školního vzdělávacího programu
Škola pro život – tvořivá škola pro radost.
Nedílnou součástí výuky jsou praktické činnostní aktivity,
které vedou ke všeobecnému rozvoji žáků s důrazem
na rozvoj klíčových kompetencí.
- podporujeme inkluzivní vzdělávání – vzdělávání pro všechny i díky průměrnému počtu 18 dětí
ve třídě přistupujeme k žákům individuálně, nespojujeme ročníky - uplatňujeme konstruktivismus ve výuce
- sebehodnotíme se a jsme hodnoceni dle společně nastavených kritérií
v rámci vlastního systému hodnocení a sebehodnocení
- navazujeme na vzdělávání v naší mateřské škole
- pedagogové MŠ a ZŠ spolupracují, žáci se vzájemně navštěvují a připravují společné programy
- pedagogové ZŠ participují na předškolním vzdělávání v posledním roku MŠ
- čtení a psaní je vyučováno metodou Sfumato®
- angličtina je naším společníkem od 1. ročníku
- k rozvoji logického myšlení a představivosti nám pomáhá matematika prof. Hejného
- ve 4. a 5. ročníku navazujeme na prvouku učením v souvislostech v předmětu ČAS (Člověk a jeho svět)
- zájemcům o gymnázia nabízíme individuální přípravu k přijímacím zkouškám
- výuka 5. ročníku je zakončena závěrečnou prací
- ranní i odpolední školní družina je plnohodnotnou součástí výchovy a vzdělávání žáků
- společně budujeme a využíváme moderní ekologickou budovu s přírodní zahradou
- děti mají možnost pestrých a chutných školních svačinek
- jezdíme na výlety, exkurze, školu v přírodě, plaveme, bruslíme a lyžujeme
- pořádáme větší i menší akce pro veřejnost, pravidelně přispíváme
do Ostopovického zpravodaje, spolupracujeme se seniory - třídíme odpad, chováme se zodpovědně k přírodě
- nabízíme mimoškolní aktivity, kroužky
- úspěšně žádáme o granty a dotace, které zvyšují kvalitu výuky a zlepšují zázemí moderní budovy školy
Cesta je pro nás cílem:
Za klíčové považujeme přívětivé klima školy
a jednotlivých tříd, demokratický přístup pedagogů
a efektivní spolupráci s rodiči.
žák ZŠ Ostopovice
- je plně rozvíjen podle Školního vzdělávacího programu
- přemýšlí o svém jednání a předvídá následky svého konání
- je zodpovědný za své činy, jedná dle školního řádu
- je ohleduplný a ochotný vůči svému okolí
- chrání své životní prostředí
- je aktivní, ochotný a zvídavý v rámci třídy, školy, komunity
- je motivovaný k objevování učiva a souvislostí
- má vlastní názor, který si dokáže obhájit, nebojí se komunikovat
- je samostatný, dokáže pracovat v kolektivu, rozvrhne si práci
a dokáže ji sebekriticky zhodnotit dle vlastních i daných kritérií - přizná svou chybu a dokáže z ní vyvodit důsledky
- uvědomuje si svou jedinečnost a význam pro skupinu a společnost
učitel ZŠ Ostopovice
- učí a jedná podle Školního vzdělávacího programu a školního řádu
- jedná dle svých práv a povinností
- je žákům průvodce, rádce, pomocník, jedná transparentně
- je autoritou a osobností, které si děti i dospělí váží
- průběžně se sebevzdělává
- je komunikátorem a prostředníkem mezi dětmi, rodiči, školou a veřejností
- je laskavý a zodpovědný
- vzdělává a vychovává děti k odpovědnosti
a posiluje v nich vztah ke spravedlnosti, úctě k dospělým, stáří, nemoci a chudobě - vychovává děti k úctě ke komunitě, společnosti a životnímu prostředí
rodič žáka ZŠ Ostopovice
- je dítěti oporou
- je partnerem školy
- je školou dostatečně informován
- má možnost se aktivně zapojit do dění
kolektiv pedagogů ZŠ, Ostopovice březen 2017